Health Blog

  • ۰
  • ۰

بسته بندی یکی از مهم ترین بخش های تولید و پخش یک محصول میباشد. در واقع نحوه ی بسته بندی یکی از عوامل مهم جذب مشتری برای محصول شماست. زعفران به عنوان یکی از مهم ترین محصولات صادراتی کشور ما دارای بسته بندی های متفاوتی میباشد. با ما باشید تا با صفر تا صد بسته بندی زعفران آشنا شوید.

 

بسته بندی کالا از نظر فیزیکی باعث حفظ و نگه داری محصول از هرگونه خطر می شود. همچنین بسته بندی مناسب و زیبا باعث جلب مشتری برای محصول می گردد. بسته بندی زعفران نیز یکی از مهم ترین مراحل تولید و پخش آن می باشد. و این بسته بندی باید به گونه ای باشد تا به عنوان محافظ زعفران دربرابر تاثیرات فیزیکی، بیولوژیکی، شیمیایی و خارجی عمل کند. این محافظت شامل حفاظت دربرابر تغییرات دما، ضربه و لرزش هم هست. زعفران کالای گران‌قیمتی است، منطقی است اگر هنگام انتخاب روی کیفیت بسته‌بندی آن سرمایه‌گذاری شود.

 

اصلی‌ترین شرایط تاثیرگذار بر بسته بندی زعفران

همان‌طور که گفتیم زعفران ماده‌ای است که کنترل و بسته‌بندی آن می‌تواند بر حفظ و سلامت آن تاثیر بگذارد. مدت زمانی که می‌تواند سالم باشد و از فساد دور باشد تا چندسال است اما بسته‌بندی درست و اصولی آن هم می‌تواند کمک زیادی به این افزایش این مدت زمان بکند. بسته بندی زعفران باید از نظر زیست‌شناختی آن را در برابر میکروارگانیسم‌ها، جوندگان کوچک و جانوران ریز حفظ کند. از نظر شیمیایی هم محیط می‌تواند بر کیفیت زعفران تاثیر بگذارد. رطوبت، نور و نفوذ اکسیژن عاملی برای بد شدن طعم، بو و رنگ زعفران است. برای حفظ کیفیت آن از نظر عوامل آسیب‌زننده‌ی داخلی، زعفران باید در محیط هوای خشک، تاریک و خنک نگه‌داری شود.

شکل بسته بندی زعفران

بسته بندی زعفران به طور کلی در دو بخش اصلی تعریف می‌شود. بسته‌بندی درونی و بسته‌بندی بیرونی محصول. بسته‌بندی درونی درواقع همان بخشی است که کلاله‌های زعفران در آن قرار می‌گیرد و مسئولیت حفاظت زعفران از نفوذ گرما، سرما، نور و … را دارد. محصول در نهایت در بسته‌بندی بیرونی قرار می‌گیرد. این نوع از بسته‌بندی، بخش اصلی و زیباترین بسته بندی زعفران است که مسئولیت جلب توجه مشتریان و مصرف‌کنندگان را به عهده دارد. بیشترین تلاش و طراحی‌ متفاوتی که بر روی بسته بندی زعفران انجام می‌شود، مربوط به همان بسته‌بندی بیرونی است. بسته‌بندی خلاقانه کیفیت و دوام محصول را افزایش می‎دهد. طراحی یک بسته‌بندی مناسب در زعفران باید باعث ایجاد حس آرامش در مشتری و مصرف‌کننده باشد. زیرا بیشترین عاملی که می‌تواند در مرحله‌ی اول تاثیرگذاری خود را برای انتخاب مشتریان ثابت کند، احساسات آن‌ها است. برای همین است که درگیر کردن احساسات افراد با دیدن شکل بسته‌بندی، به ویژه بسته بندی زعفران ، می‌تواند نقش بسیار زیادی در فروش آن داشته باشد.
عوامل دیگری مثل سایز، تسهیل در باز و بسته شدن ظرف و نگه‌داری آسان زعفران هم در انتخاب و طراحی آن اهمیت دارد. ادامه مطلب

 

  • ۹۹/۰۹/۰۲
  • niusha ztm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی